Geoblog.pl    Rado    Podróże    jak daleko do Wrocławia?    Baikal lake

Baikal lake

Rosja
Rosja, Khuzhir

kilka godzin w minibusiku po bezdrozach, przeprawa promowa , i jestesmy na wyspie Olchon, dookola nas Bajkal , najglebsze i najstarsze jezioro swiata , dlugosc 663km , 1/5 światowych zasobów wody słodkiej , cud natury, piekna pogoda, bezpanskie psy dookowla, spimy w smiesznych drewnianych chatkach, szukamy szamanow (wyspa Olchon jest swiatowym centrum szamanizmu) , szamanow nie znajdujemy ale na wyspie poro jest wystrojonych w kolorowe szmatki drzew , krzewow, kamieni (miejsca szamanskich obrzedow), drugiego dnia o wschodzie pakujemy bagaze do busika i pedzimy w kierunku Mongolii ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

few hours in minibus through wilderness, ferry pass, and here we are on Olchon island, Baikal lake all around us, deepest and oldest lake in the world, 663km length, 1/5 of world's fresh water , wonder of nature , we are lucky to have a beautiful weather and unlucky of amount of homeless dogs all around us/. We stay at wooden huts , during the day we look for the Shaman as the island is considered to be a world's capital of shamanism (no success though)