Geoblog.pl    Rado    Podróże    jak daleko do Wrocławia?    Rajskie plaze ###### Paradise found

Rajskie plaze ###### Paradise found

Tajlandia, Krabi

W ostatniej chwili zmieniamy plany i decydujemy sie odwiedzic Railay. I jak to czesto bywa, zmiany planów przynoszą niespodzianki. W tym przypadku niespodzianką jest wizyta w Raju.

Railey to oazą pieknych widokow odcieta od swiata stromymi wzgorzami i gesta dzungla. I choc nie jest to wyspa, dostac się tam można tylko za pomoca lodzi.

Troche trudno uwierzyc, ze to się dzieje na prawde:) Plaze, skaly, dzungla – wszystko to jest zachwycajaco malownicze. Pierwsze kilka dni nic nie robimy, siedzimy na tarasie i chloniemy widoki.

Po kilku dniach ruszamy się z miejsca, odkrywamy nowe zakamarki, zatoki, plaze, wspinamy się na strome zbocze, zdobywamy punkt widokowy, odkrywamy jezioro w srodku dzungli, jestesmy swiadkami fire-show, który przebil wszelkie rekordy akrobatyczne, grajek gitarzysta gra Jacka Johnsona

na drugie sniadanie stek z krokodyla, na obiad grilowany rekin

Niebo w gebie, raj dla oczu. Railay. Polecamy!

ENGLISH>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>ENGLISH

We change plans at the very last minute and decide to visit Railay (although according to travel agents it is not one of the „must visit” places). And how it often happens, changing the plans brings surprises. This time the surprise turns out to be a visit in Paradise.

We discovered Railay as an oasis of incredibly beautiful views and landscapes, an oasis which is cut off the mainland by steep hills and dense tropical jungle. And although Railay is not an island, the only way to get there is by boat.

To be honest, it's hard to believe that this is all real. The beaches, rocks, and the jungle – everything is just stunning, jaw-dropping and overwhelmingly picturesque. During our first days in Raylay we do absolutely nothing. We just seat at the terrace, in front of our bungalow and watch the views, breath them in, try to remember forever.

After couple of days of exaltation we turn active: we discover new bays, beaches, caves, jungle passes, we climb the hills, reach breathtaking viewpoints, find the turquoise lake in the middle of the jungle. We attend the most acrobatic fire show in the history of fire show acrobatics;) >>> Honestly, Thai boys almost burn themselves alive, but the show was legendary, never seen anything like that. It was a bit life threatening for us too but was worth a thrill!

I had a crocodile steak for lunch and grilled shark for dinner.

Divine food in paradise-like setting. Railay. Highly recommended! (enjoy the pictures)